آنها می گویند
پس اجازه دهید با قبول اینکه رمز داوینچی یک اثر تخیلی است شروع کنیم. و اینکه از آنجایی که همه رمان را خوانده اند، من فقط باید یک راز را فاش کنم - اینکه فیلم از نظر مذهبی از کتاب پیروی می کند. در حالی که کتاب یک دیگ بخار است که با ظرافت و سبک کمی نوشته شده است، اما طرحی جذاب را ارائه می دهد. خوشبختانه، ران هاوارد فیلمساز بهتری نسبت به دن براون رمان نویس است. او از فرمول براون (مکان عجیب و غریب، مکاشفه شگفت انگیز، صحنه تعقیب ناامیدانه، تکرار در صورت وم) پیروی می کند و آن را به یک سرگرمی برتر تبدیل می کند، با تام هنکس در نقش یک ایندیانا جونز یک تئو روشنفکر.
با خواندن رمان، می دانیم که چه اتفاقی می افتد. سوفی به رابرت هشدار می دهد که او در خطر فاش است و آنها از دستگیری در لوور فرار می کنند و به جستجویی می پردازند که آنها را به خزانه یک بانک خصوصی، به ویلای فرانسوی سر لی تیبینگ (
این سری از تعقیب و گریز، اکتشافات و فرارها با داستان دیگری در ارتباط است که شامل یک آلبینو به نام سیلاس (
Opus Dei در داخل کلیسا کار می کند، اما نه با کلیسا، که همچنین دارای سلول مخفی کاردینال هایی است که در توطئه هستند (پاپ و اکثر کاتولیک های دیگر ظاهراً مجوز پشت صحنه ندارند).
این مردان رازی را حفظ می کنند که در صورت شناخته شدن، می توانند کلیسا را ??ویران کنند. به همین دلیل آن را نگه می دارند. اگر من مشاور آنها بودم، به این نکته اشاره می کردم که با حفظ راز، تهدید کلیسا را ??حفظ می کنند و عاقلانه ترین استراتژی از بین بردن راز مثلاً 1000 سال پیش بود.
اما یکی از جذابیت های کلیسای کاتولیک این است که قدیمی ترین سازمانی است که دائماً در جهان باقی مانده است و به همین دلیل است که فیلم هایی مانند <<رمز داوینچی>> جذاب تر از فیلم های هیجان انگیز درباره مذاهبی هستند که مثلاً توسط یک داستان علمی تخیلی تأسیس شده اند. نویسنده در دهه 1950 همه مکان های <<رمز داوینچی>> واقعاً وجود دارند، اگرچه آخرین باری که از کلیسای معبد دیدن کردم از اینکه آن را برای <<تعمیرات>> بسته شده دیدم، ناامید شدم. یک داستان محتمل
تام هنکس، آدری توتو و ژان رنو در ایفای نقش هایشان به خوبی کار می کنند، و سر یان مک کلن نقش هایش را به درستی بازی می کند و سر لی را تبدیل به فردی متعصب می کند که اتفاقاً مطالعه اش حاوی تمام مواد برای یک فیلم صوتی و تصویری است. ارائه ای که بازدیدکنندگان خود را در مورد اسرار "شام آخر" داوینچی و موارد دیگر توضیح می دهد. ظاهراً او ارتباط نزدیکی با دیگر افراد آغازگر دارد. از یک سو، ما توطئه ای داریم که دو هزار سال طول می کشد و پایه های مسیحیت را تهدید می کند، و از سوی دیگر شبکه ای از دیلتان های ثروتمند که شبیه شاخه های الهیاتی بیکر استریت نامنظم ها هستند.
بله، طرح داستان پوچ است، اما پس از آن بیشتر طرح های فیلم پوچ هستند. این چیزی است که ما پرداخت می کنیمدیدن. آنچه ران هاوارد به مواد می آورد لحن و سبک و هاله ای از رمز و راز است که غیرقابل انکار است. او درست از بالا شروع می کند. لوگوی کلمبیا پیکچرز در سایه می افتد زیرا موسیقی هانس زیمر به طور همزمان عبادتی و شوم به نظر می رسد. صحنه قتل در موزه لوور به روشی تشریفاتی ترسناک است، و روشی هوشمندانه است که لنگدون می تواند به حروف، اعداد و نمادها نگاه کند و آنها را از نظر ذهنی مرتب کند تا اسرار آنها را آشکار کند. او مانند شخصیت فلورا کراس در <<فصل زنبور عسل>> است که از جادوی کابالیستی برای تجسم املای کلماتی که جلوی او در هوا شناور بودند استفاده کرد.
آثار فیلم؛ درگیر، جذاب است و دائماً در لبه افشاگری های شگفت انگیز به نظر می رسد. بعد از تمام شدن و برگشتن به خیابان، تعجب می کنیم که چرا این راز حیاتی باید توسط یک معمای چرخان مغزی که با شکار لاشخور عبور می کند محافظت شود. مسیری که رابرت و سوفی دنبال می کنند به قدری دشوار و پیچیده است که غیرممکن به نظر می رسد که کسی، از جمله آنها، بتواند آن را دنبال کند. راز باید تا حدی محافظت شود. فراتر از آن، کاملاً گم شده است، و تمام هدف محافظت از آن در کنار نقطه است. در اینجا یک سوال دیگر وجود دارد: با توجه به اینکه مسیر از کجا شروع می شود، آیا به نوعی کنجکاو نیست که به کجا منتهی می شود؟ با این حال، همانطور که T.S. الیوت نوشت: "در آغاز من پایان من است." شاید او مشغول چیزی بود.
یک ,های ,کند ,کند، ,فیلم ,است، ,است که ,می کند ,آنها را ,می کند، ,را به
درباره این سایت